Ycink is een bedrijf dat zich specialiseert in marketingstrategieën, gebaseerd op statistische data van de consumenten/klanten. Het bedrijf zit niet zozeer in de uitvoerende kant, maar vooral in de aansturende en adviserende kant. Daarbij is het wel van belang dat de eigenaar een goede connectie met Google heeft en op de hoogte is van de allernieuwste technieken.

Huisstijl en logo

Om te beginnen bij het begin. Ycink is een nieuw bedrijf en moest vanaf nul naar honderd. Dat houdt in dat er alleen een naam was, maar geen logo of huisstijl. Om te beginnen is Webmark Solutions in gesprek gegaan met de eigenaar en heeft een aantal basiselementen vastgesteld. Het gaat hierbij om kleur, vormen en typografie. Vanuit daar is een brandbook opgesteld met een logo, visitekaartjes, tone of voice en alle belangrijke elementen die nodig zijn voor een merk. Vanuit de wensen zijn een aantal verschillende logo's ontworpen en Ycink koos voor een eenvoudig, maar duidelijk logo. Zoals te zien op de website.

Webdesign

Op basis van de bovenstaande huisstijl en brandbook heeft Webmark Solutions een webdesign gemaakt. Dit design bestond uit een zakelijke en duidelijke impressie van het merk. De kleurstelling stimuleert creativiteit, maar het design straalt professionaliteit uit. Een goede combinatie van de kwaliteiten die Ycink meebrengt naar de tafel. Daarnaast zijn de "cases" van belang om te laten zien. Deze zijn toegevoegd aan de homepagina. 

Startups en Infographic

Het bedrijf heeft een speciale affiniteit met startups. Deze bedrijven zijn vaak in staat om goed te groeien en hebben veel ondersteuning nodig bij het vormen van de marketing en communicatiestrategie. Om deze reden is er een specifieke pagina voor deze doelgroep toegevoegd. Daarnaast is het proces nogal complex. Ycink heeft de wens om het werkproces eenvoudig uit te leggen. De oplossing is een infographic met 6 stappen die van start tot einde uitlegt.